reklama

Atény

Pred pár týždňami som sa bol pozrieť v kolíske demokracie na to, čo z nej zostalo. Svoj pobyt som si tu kvôli sopke predĺžil o tri dni, takže som videl aj to čo som nechcel, respektíve neplánoval.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Hneď po prílete a ubytovaní sa v hoteli v prímorskej časti Atén, sme okúsili čo je to právo na štrajk. MHD nepremávalo celé poobedie, tak sme sa nehnali za pamiatkami ale zahájili kúpaciu sezónu v mori. Našťastie večer už všetko premávalo tak ako malo a my sme mohli ísť do mesta. Do centra premávala nová električka, ktorej celú trať postavili pred olympiádou 2004. Cesta na námestie Syntagma, pred grécky parlament bola dlhá (32 zastávok) a trvala 50 minút ale aspoň sme nemuseli prestupovať. Vystúpili sme priamo pred parlamentom a začali prvú zbežnú obhliadku mesta, z ktorej vzniklo len zopár nočných fotiek.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Parlament
Parlament 

Parlament v noci a pre porovnanie aj cez deň

Parlament2
Parlament2 
Noc
Noc 

Pohľad na antickú knižnicu

Akropola1
Akropola1 

Vysvietená Akropola nad mestom, pod ňou vľavo Veža Vetrov

Ďalšie dni sme podľa turistického sprievodcu prechádzali centrom mesta. Celé centrum sa točí (aj doslova) okolo Akropole. Pešia zóna vedie dookola popod celý kopec na, ktorom stojí Akropola, takže skončíte tam kde ste začali. Ja som začal pri múzeu Akropole, ktoré je postavené s výhľadom na starovekú Akropolu.

mapa
mapa 

Mapa centra Atén s pamiatkami - znázorňuje 2 okruhy. Malý trval pomalou chôdzou pol hodinu, veľký hodinu

Múzeum Akropole - moderna verzus antika

Vydláždená cestička pokračovala popod kopec k Odeónu Heroda Attika, čo je staré antické divadlo, v ktorom sa dodnes konajú predstavenia (vystupoval tu napríklad Pavarotti). Toto je vec, ktorá sa mi z Atén páčila asi najviac, preto som ju fotil z každého uhla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Odeon
Odeon 
Odeon2
Odeon2 
Odeon2
Odeon2 

Ďalšiu zástavku som si spravil na Fillapapposovom pahorku. Je to kopcovitý parčík, kde sa po menšej túre, naskytá výborná vyhliadka na Akropolu. 

Akropola
Akropola 

Pohľad z Filapopposovho pahorku na Akropolu (tie hradby v spodnej časti, sú zadnou stenou Odeonu Heroda Atttika)

Po dokonalom obzretí Akropole z vonku a z diaľky som si povedal, že je najvyšší čas na pohľad z blízka. To som ale netušil, že najvýznamnejšia grécka pamiatka je otvorená len do 15:00 a posledný vstup je o 14:30, napriek tomu, že každý turistický sprievodca uvádza otváracie hodiny do 19:00. Takže na Akropolu som sa dostal až na druhý deň. Vstupné bolo 12 eur a platilo aj na ďalšie pamiatky v okolí. Výstup hore nebol náročný ale pohľad z blízka na Akropolu, ktorú už niekoľko rokov rekonštruujú bol trochu sklamaním. Tá monumentálnosť, ktorú vidno z diaľky sa vytratila a zblízka bolo vidno viac žeriav ako celistvosť objektu. Okrem toho nás päť minút pred 15:00 začali vyháňať zamestnanci, že o chvíľu bude CLOSE a im padne. Hnali nás pred sebou k východu ako stádo oviec pričom spýtavé pohľady okolo ustupujúcich ľudí boli jasné - toto nie je normálny prístup k turistom. Ja by som dodal toto sa nestane ani v bratislavskej ZOO.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Akropola1
Akropola1 
Akropola2
Akropola2 
Akropola3
Akropola3 

Poslednou, ale pre mňa najdôležitejšou pamiatkou, ktorú som si chcel v Aténach pozrieť, bol starý olympijský štadión. Vstupné bolo 3 eurá, dostal som slúchadlá s nahratým sprievodcom a mohol som vstúpiť. Prehliadka mala zvláštnu atmosféru - na ovále si turisti dávali poklusom čestné kolečko, zo slúchadiel znel krik fanúšikov a ja som sa cítil ako v gladiátorskej aréne, nad ktorou sa vznášali olympijské kruhy.

OS1
OS1 
OS2
OS2 
OS3
OS3 
Michal Hruška

Michal Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem v IT, okrem toho hrám vodné pólo, cestujem, venujem sa rodine a sem tam ma niečo tak zasiahne, že o tom napíšem. Zoznam autorových rubrík:  TripsBeneluxFrancúzskoNázory

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu