reklama

Marseille

Marseille je druhé najväčšie mesto vo Francúzsku, ale pre mňa je určite číslom jedna. Atmosféra starého prístavu (Vieux Port), ostrov IF, ktorý sa črtá na obzore a sála z neho duch Grófa Monte Christa, výhľad z baziliky Notre Dame de La Garde - to všetko necháva Paríž ďaleko za Marseille.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Život v meste ovplyvňuje Mistrál. Nie je to skorumpovaný starosta, ale studený severozápadný vietor, ktorý fúka v tejto časti Francúzka a na Jadrane. Moje všetky pobyty v Marseille ani nie, že by Mistrál narušil ale skôr mi prekazil plány. Totiž jednou z atrakcií mesta je Chateau D´If - čo je pevnosť zo šestnásteho storočia, kde bol podľa Alexandra Dumasa uväznený Gróf Monte Christo. A keďže to bol môj detský hrdina, prvý cieľ v Marseille nemohol byť nič iné ako toto slávne väzenie. Nabehol som do starého prístavu odkiaľ odchádza každých 45 minút loď na ostrov IF. Ale ako som už písal, život tu ovplyvňuje Mistrál a vtedy keď on zaveje, tak lode na If nepremávajú. Na ostrove je namiesto prístavu len mólo, ku ktorému je ťažké sa dostať počas väčších vĺn a hrozí riziko, že by loď stroskotala na skalách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Pohľad z Notre Dame de La Garde
Pohľad z Notre Dame de La Garde 

V Marseille som bol tri krát a trikrát som sa na If nedostal, takže som ho obdivoval len z diaľky ako každý suchozemec.

Starý prístav v noci
Starý prístav v noci 

Starý prístav v noci

Centrum mesta pri starom prístave je popretkávané pevnosťami, starými kostolmi a uličkami, z ktorých dýcha zvláštne - dobrodružná atmosféra. Týmito uličkami sa každý návštevník, po drobnej túre, dostane na kopec, na ktorého vrchole je bazilika Notre Dame de La Garde.

Notre Dame de La Garde
Notre Dame de La Garde 

 

Bazilika dýcha na každého inou atmosférou ale výhľad na mesto sa musí páčiť každému, kto tam je prvý krát. Vidieť odtiaľ všetko: spomínaný If, Vieux Port (starý prístav), futbalový štadión kde sa hráva aj Liga Majstrov, okolité kopce, more, ... .

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Futbalové ihrisko
Futbalové ihrisko 

Toto nie je ten pre Ligu Majstrov

Nemôžem nespomenúť nákupné ulice v okolí Canebiére, kde zaplesá srdce každej žene. Keby som bol milovník opery, tak by som tu ospevoval aj miestnu operu a divadlá. Ale keďže nie som, tak len spomeniem, že aj tie tu majú a že vraj sú veľmi dobré.

Michal Hruška

Michal Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem v IT, okrem toho hrám vodné pólo, cestujem, venujem sa rodine a sem tam ma niečo tak zasiahne, že o tom napíšem. Zoznam autorových rubrík:  TripsBeneluxFrancúzskoNázory

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu