reklama

Švajčiarsko – Ženeva, Lausanne, Bern

Zo svojho hlavného stanu vo Francúzsku som to mal do Švajčiarska len na skok, preto opúšťam hranice Galov a ponúkam môj pohľad na Švajčiarsko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Najbližšie som to mal do Ženevy preto tam začnem. Ako každé z troch popisovaných švajčiarskych miest, aj Ženeva leží pri jazere. Pri ňom som parkoval, takže som to mal blízko do centra a k pamiatkam. Po vyjdení z garáží som sa hneď ocitol pri fontáne - gejzíre tryskajúcom z jazera. Ako by povedal slováčisko od Trebišova - „nič, moc, také máme aj u nás v Herľanoch". Ale pofotiť treba, veď je to jeden zo symbolov mesta.

gejzir
gejzir 

Hneď vedľa jazera sa nachádza ďalší symbol Ženevy a to hodiny vytvorené z kvetov. U nás by takéto kvetinové hodiny boli v zime zvädnuté a obrastené, ale tu to bolo typickým príkladom švajčiarskej starostlivosti. Mal som pocit, že ich tu presádzajú, strihajú a okopávajú každý deň, lebo v každom ročnom období vyzerajú hodiny inak, ale vždy čerstvo a upravene.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
hodiny1
hodiny1 

Hodiny v zime

gejzir2
gejzir2 

Hodiny na jar

Odtiaľto som sa vrhol do uličiek starého mesta, kde som sa túlal a fotil.

mesto1
mesto1 

 

mesto2
mesto2 
mesto3
mesto3 

Keď som sa Ženevy nabažil do sýtosti sadol som do auta a presunul sa do Lausanne. Toto mesto som si vybral preto, lebo tú sídli MOV (Medzinárodný Olympijský Výbor) a čakal som, že na každom rohu stretnem minimálne jedného olympijského víťaza :-). Nestretol som a okrem Olympijského múzea ani nič, čo by mi pripomínalo olympijského ducha. Asi preto som sa tu dlho nezdržal a šiel ďalej.

Lausanne1
Lausanne1 

 

Lausanne2
Lausanne2 
Lausanne3
Lausanne3 

Bern bol o poznanie zaujímavejší. Symbolom mesta je medveď (preto aj ten názov Bern), ktorý je vyobrazený hádam na každom suveníre. Ale čo ma najviac zaskočilo je, že v centre mesta, pri rieke chovajú živé medvede. Je to vlastne mini ZOO v „jame" na začiatku parku, s výbehom pre medvede. Turisti si ich tu chodia obzerať a kŕmiť ako keby to boli holuby v Benátkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Bern2
Bern2 

 

Bern3
Bern3 

Ďalšia vec, čo ma v centre mesta zaujala bol dom, v ktorom osem rokov žil Albert Einstein a kde vytvoril svoju Teóriu relativity. Teraz tam je múzeum, ktoré pripomína jeho život. Je veľmi zvláštne dotýkať sa tej istej kľučky ako sa dotýkal tento slávny fyzik a zanechalo to vo mne veľmi silné dojmy - tuším niekde v hĺbke začína klíčiť nejaká vlastná teória :-).

Lausanne4
Lausanne4 

 

Bern1
Bern1 

V Einsteinovom dome Orloj v Berne

Lausanne5
Lausanne5 
Michal Hruška

Michal Hruška

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem v IT, okrem toho hrám vodné pólo, cestujem, venujem sa rodine a sem tam ma niečo tak zasiahne, že o tom napíšem. Zoznam autorových rubrík:  TripsBeneluxFrancúzskoNázory

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu